O Porto de Ferrol roza os oito millóns de toneladas movidas no que vai de ano

A entidade portuaria logrou amortiguar a caída de mercadorías a pesar de perder o seu principal tráfico, o carbón, e do parón pola pandemia do Covid
puerto ferrol2

A covid-19 está a provocar no conxunto do sistema portuario español un buraco equivalente a unha novena parte do seu volume total de negocio. Ademais, a dársena exterior de Caneliñas perdeu o que era o principal dos seus tráficos regulares, o de carbón, que en 2019 reportáralle 2.154.979 toneladas e en 2018, outras 4.730.790. A pesar destas circunstancias adversas, a Autoridade Portuaria de Ferrol-San Cibrao xa roza os oito millóns de toneladas de mercadorías movidas nas súas instalacións no que vai de 2020, un rexistro que a consolida entre as catro primeiras da fachada noratlántica-cantábrica, xunto ás de Bilbao, Xixón e A Coruña.

Segundo datos aínda provisionais, as empresas que operan nos peiraos de Ferrol e San Cibrao manexaron entre o 1 de xaneiro e o 30 de setembro deste ano 7.811.071 toneladas de materias primas, materiais e produtos, fronte ás 8.865.162 contabilizadas en iguais datas de 2019. É dicir, ao peche do terceiro trimestre o balance xeral do exercicio sitúase nos 11,9 puntos porcentuais negativos, cando á conclusión do segundo estaba no -15 % e ao final do primeiro no -32 %. Mentres o tránsito de graneis sólidos cae un 24,1 %, o de líquidos avanza un 40,3. O de mercadoría xeral, namentres, mingua un 6,4 %.

Descontado o efecto do cesamento das importacións de carbón, nas instalacións da Autoridade Portuaria a actividade está a aumentar un 16,4 % este ano: 1.100.888 toneladas máis que ás as miñas- mais alturas de 2019. Ou sexa, o resto de tráficos está a evolucionar dunha maneira moi positiva.

A bauxita lidera o ranking de mercadorías do período de xaneiro a setembro de 2020, seguida polo gas natural licuado. A clasificación complétana nos seus postos altos a alúmina, o fueloil, os aceites, a sosa cáustica, a madeira, a chatarra, o biodiésel e o aceiro.

Entre os grandes tráficos, en termos relativos sobresaen as evolucións do fueloil e do GNL, con repuntes do 64,1 e o 56,3 %, respectivamente. Destacan así mesmo as subidas da bauxita (16,9 %), a sosa cáustica (16,4 %), os aceites (10,7 %) e o biodiésel (10 %).

No resto da desagregación da estiba e desestiba merecen mención destacada tamén os movi- mientos de contedores, cun avance do 21,47 % se se mide en toneladas (de 70.933 a 86.164) e do 40,6 % se se estima en TEUs (de 6.021 a 8.464). Nisto subxace a entrada en operación da nova liña regular de portacontedores entre Caneliñas e o oeste de Inglaterra, Irlanda e Escocia, inaugurada en xuño por Containerships. Devandito servizo uniuse ao roteiro que desde 2018 ofrece conexións coa británica Tilbury, Róterdam (Países Baixos), Alemaña, Dinamarca, Finlandia, Polo- nia, Suecia, Noruega, Rusia e os países bálticos, tamén desde a terminal que explota Yilport Ferrol en réxime de concesión.

“Dixemos a mediados de ano que o panorama para os meses seguintes viría determinado pola incerteza que xera a crise da covid-19 e, sobre todo no noso caso, pola evolución da industria electrointensiva. Ambas continúan sendo ameazas nestes momentos”, valorou o presidente da Autoridade Portuaria, José Manuel Vilariño, quen tamén destacou como a aposta pola diversificación de tráficos está a permitir mitigar o cesamento das importacións de carbón e así cumprir os obxectivos fixados no plan de empresa da institución para 2020.

Publicidad
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.