Alberto Justo, librero: «O obxectivo de Amazon é acabar co pequeno comercio mentres gaña diñeiro á súa costa»

A Central Librera da rúa Dolores é un dos comercios máis emblemáticos de Ferrol, con máis de 70 anos de historia. A súa situación é un bo termómetro do momento que están a atravesar a día de hoxe os pequenos negocios da comarca
celtrallibrera2

A Central Librera da rúa Dolores é un dos comercios familiares máis emblemáticos de Ferrol. Levan 70 anos vendendo cultura e son xa tres xeracións as que pasaron polo pequeno negocio. Fundado en 1950 por Antonio Justo, foi o seu fillo Miguel quen levou tomou as rendas ata fai pouco anos. Agora é Alberto Justo, de 35 anos, quen rexenta este negocio familiar. A súa situación é unha epítome do que está a vivir o pequeno comerciante en toda España, pero moi especialmente nunha cidade como a de Ferrol e nun sector que leva anos loitando por adaptarse aos cambios.

Para o menor dos Justo, que entrou de pleno na era dixital co seu negocio, Internet é unha ferramenta imprescindible a día de hoxe. Pero, según nos relata este comerciante ferrolán, na rede de redes non é ouro todo o que reluce e tamén en Internet atópase a principal ameaza dos pequenos negocios.

 

De qué saúde goza en pleno 2020 un negocio familiar fundado en 1950?
Pois como a meirande parte dos negocios pequenos, non estamos a pasar a nosa mellor época, pero non nos podemos queixar vendo como están outros compañeiros comerciantes, que están sufrindo aínda máis as consecuencias do Estado de Alarma como a hostelería, por exemplo. O certo é que xa fai un par de décadas que non é mellor época do comercio local.

Eu son a terceira xeración e cada un de nós, desde o avó ata min pasando polo meu pai, vimos como cada vez tíñamos que facer máis esforzos e sacrificios para sacar o negocio adiante. Pero aquí seguimos e outros pequenos comercios, por desgraza, xa non están.

 

Cambiaron moitas cousas desde 1950 ata agora?
Moitas. Algunhas para ben e outras para mal. No meu sector diría é que o principal cambio é que cada vez a xente le menos. Quizá o gran boom foron os anos setenta e oitenta, xa que empezou a chegar moita literatura extranxeira, moita obra traducida e foron anos maravillosos para os lectores e tamén para as librarías. Sen embargo a época que estamos a vivir agora é, sin dúbida, na que menos se le. O refrendan tódalas estatísticas que se fan ao respecto. E, tristemente, este fenómeno dase especialmente en España.

Tamén cambiou a forma de consumir prensa, por exemplo. Meu pai e máis eu vivimos como pouco a pouco internet ía gañando terreo ao xornalismo en papel. Pasamos de vender 50 exemplares diarios na década dos 90 a vender apenas 15 hoxe en día.

 

Outra cousa que é obvio que cambiou é a competencia. Cal é a vosa principal ameaza hoxe en día?
Digamos que a ameaza do pequeno comercio foi sempre a mesma. Nos noventa foron os grandes centros comercais, onde o mesmo señor ou señora que te asesoraba sobre un aspirador o facía sobre un libro. Obviamente o coñecemento que temos na libraría sobre as obras que vendemos non o van ter nin en Alcampo, nin en Carrefour, nin no Corte Inglés nin en ningunha grande cadea comercial.

E agora, no 2021 a gran ameaza son os novos centros comerciais on-line, é dicir, as plataformas como Amazon.

 

Non comparte entón a visión de que proxectos como os de Amazon poden axudar ao pequeno comercio a expandirse e a vender máis?
En absoluto. De feito creo todo o contrario: o obxectivo de Amazon é acabar co pequeno comercio e mentres o fai, gaña diñeiro a costa deles. É un plan perfecto e hai millóns de compradores en todo o mundo axudando a que isto suceda.

Fai catro ou cinco anos creei unha tenda en Amazon e bastáronme unhas semanas para ver en qué consistía. Eles eran os únicos que gañaban diñeiro. Eu traballaba o doble, non tiña ganancias e eles quedábanse co 60% do beneficio de cada libro. Tiña que vender cinco libros en Amazon para gañar o mesmo que vendendo un na miña libraría. Era un despropósito.

 

E por qué cree que triunfan proxectos como Amazon?
Creo que por descoñecemento da xente, creen que poden atopar máis cousas que nunha tenda física ou na web dun pequeno negocio é non é de todo certo. De feito Amazon está composto por miles de pequenos comercios coma o meu de todos os sectores, así que os que teñen a meirande parte da mercancía somos nós, os pequenos negocios. Eu teño na miña páxina web un catálogo de 400.000 libros dispoñibles para entregar en 24 o 72 horas.

E creo que outro factor, que quizá sexa xeracional, é a excesiva comodidade dos clientes. Na miña breve experiencia en Amazon e incluso a día de hoxe na miña web, recibido pedido de clientes que viven non só na mesma cidade, senón na mesma rúa, a 150 metros do local.

 

Entón, Internet sí, Amazon non. Entendo que esa é a conclusión.
Sí. Internet é unha ferramenta moi beneficiosa para os pequenos comercios. A miña páxina web é unha extensión da miña tenda física da rúa Dolores en todo o mundo. Me chegan pedidos de case tódolos continentes. De feito, nesta recente crise do Covid podemos dicir que gracias a internet moitos pequenos negocios conseguimos amortiguar a caída.

Nós estamos nos adaptamos fai anos e xa temos un volumen importante de negocio na web, aproximada un 20% do total da nosa facturación. Temos incluso clientes fieis doutros países e é algo moi gratificante.

 

Cal é a estratexia de futuro do pequeno comercio?
Creo que é a mesma que sempre, adaptarse aos cambios. Meu avó tivo que facelo, cambiaron moitas cousas desde 1950 ata aos 80, por exemplo. Meu pai entrou de cheo na época dixital e tamén tivo que adaptarse. Agora tócame a mín ir superando os novos retos que se nos poñan por diante. Creo que a adaptación é o principal segredo para calquera pequeno negocio.

A outra cousa que axudaría moito é a concienciación da xente de intentar consumir, dentro das súas posibilidades, na súa cidade, no seu barrio. Temos unha labor didáctica moi importante que facer ao respecto e necesitamos a axuda das administracións para iso. É fundamental que os Concellos, a Deputación, a Xunta protexan ao pequeno comercio e fomenten o consumo de barrio, local. Ese é un dos mellores legados que podería deixar un goberno local de Ferrol, un comercio forte e con futuro.

Publicidad
Publicidad
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.