El secretario general del PSdeG-PSOE, Valentín González Formoso, puso este domingo en valor la «presenza contundente» que están teniendo los socialistas en el campo local ante la cita del 28M, a base de desplegar en los concellos «un discurso moi pegado á defensa dos servizos de protección social», pero también de estímulo al empleo y al tejido económico e industrial.
Formoso participó en Trabada, Lugo, en la presentación de la candidatura de Mayra García Bermúdez para la reelección como alcaldesa. Se refirió a ella como una dirigente «moi capaz e competente», que supo afrentar las amenazas de despoblamiento, falta de servicios y de empleo que están teniendo muchas localidades de las zonas rurales de Galicia. Salientó también los esfuerzos hechos por la alcaldesa socialista para llevar servicios esenciales de conciliación o transporte a todo el municipio, así como la residencia de mayores creada en el concello de la mano de la Diputación de Lugo y sin apoyo alguno de la Xunta.
«Aquí a Xunta só vén a facer dano», recriminó Formoso, «vén a intentar pechar Alcoa», en contra do «sentido común» aportado por los trabajadores que llegaron a un acuerdo con el Ministerio de Industria para reabrir en 2024 una planta de la que depende una parte importante de la riqueza en la provincia de Lugo. En la presentación también intervino Besteiro, el delegado del gobierno en Galicia.
La alcaldesa de Trabada y candidata, Mayra García recordó en su intervención la situación del Concello cuando llegó a la Alcaldía. “Herdamos un Concello cunha rede de estradas intransitable e moi deteriorada, con inmobles nos que chovía dentro e no que apenas se facían obras. Tampouco se realizaban actividades lúdicas, nin para os máis pequenos, nin para os maiores. Un Concello sen ningún servizo público municipal, porque Trabada lles pertencía a eles, e si tamén, un Concello sen un céntimo. Agora xa aparecemos no mapa, nestes intres o noso concello lidera o primeiro Índice de Desenvolvemento Rural Sostible de Galicia, tal e como sinalan os estudos das Universidades de Santiago e A Coruña. E fixémolo poñendo en marcha propostas como o punto de atención á infancia, así como diferentes programas de conciliación que antes non existían”, señaló Mayra García.
“Polo tanto, os datos evidencian que hai dous modelos ben diferenciados de xestionar os recursos públicos en Trabada. O modelo do Partido Popular, de abandono e desidia e o modelo do Partido Socialista de traballo e xestión que como resultado ten a obtención de máis recursos que permiten, por unha banda, prestar servizos de calidade aos nosos veciños e por outra mellorar infraestruturas e inmobles. Pero todo isto non podo facelo soa, para iso rodeeime dun equipo de persoas que me aportan e que me apoian. Somos un equipo de 9 mulleres e 2 homes con ganas de seguir traballando e non primar os intereses individuais como moitos dos que van na lista do PP”, remarcó la regidora.