• POLÍTICA
  • SOCIEDAD
  • ECONOMÍA
  • CULTURA
  • OPINIÓN
  • EN FOCO
martes, junio 28, 2022
  • Mi cuenta
  • Mi cuenta
Enfoques
  • FERROL
    • Ares
    • As Somozas
    • Cedeira
    • Ferrol
    • Fene
    • Moeche
    • Mugardos
    • Narón
    • Neda
    • San Sadurniño
    • Valdoviño
  • EUME
    • A Capela
    • As Pontes
    • Cabanas
    • Monfero
    • Pontedeume
  • ORTEGAL
    • Cariño
    • Cerdido
    • Mañón
    • Ortigueira
  • COMPOSTELA
    • A Baña
    • Ames
    • Brión
    • Dodro
    • Negreira
    • O Pino
    • Oroso
    • Santiago
  • A CORUÑA
    • A Coruña
  • LUGO
    • Lugo
    • Vilalba
    • Viveiro
  • COSTA DA MORTE
    • Camariñas
    • Carnota
    • Cee
    • Corcubión
    • Dumbría
    • Fisterra
    • Muxía
    • Ponteceso
    • Vimianzo
No Result
View All Result
  • FERROL
    • Ares
    • As Somozas
    • Cedeira
    • Ferrol
    • Fene
    • Moeche
    • Mugardos
    • Narón
    • Neda
    • San Sadurniño
    • Valdoviño
  • EUME
    • A Capela
    • As Pontes
    • Cabanas
    • Monfero
    • Pontedeume
  • ORTEGAL
    • Cariño
    • Cerdido
    • Mañón
    • Ortigueira
  • COMPOSTELA
    • A Baña
    • Ames
    • Brión
    • Dodro
    • Negreira
    • O Pino
    • Oroso
    • Santiago
  • A CORUÑA
    • A Coruña
  • LUGO
    • Lugo
    • Vilalba
    • Viveiro
  • COSTA DA MORTE
    • Camariñas
    • Carnota
    • Cee
    • Corcubión
    • Dumbría
    • Fisterra
    • Muxía
    • Ponteceso
    • Vimianzo
No Result
View All Result
Enfoques
  • Mi Cuenta
  • Mi cuenta
  • FERROL
    • Ares
    • As Somozas
    • Cedeira
    • Ferrol
    • Fene
    • Moeche
    • Mugardos
    • Narón
    • Neda
    • San Sadurniño
    • Valdoviño
  • EUME
    • A Capela
    • As Pontes
    • Cabanas
    • Monfero
    • Pontedeume
  • ORTEGAL
    • Cariño
    • Cerdido
    • Mañón
    • Ortigueira
  • COMPOSTELA
    • A Baña
    • Ames
    • Brión
    • Dodro
    • Negreira
    • O Pino
    • Oroso
    • Santiago
  • A CORUÑA
    • A Coruña
  • LUGO
    • Lugo
    • Vilalba
    • Viveiro
  • COSTA DA MORTE
    • Camariñas
    • Carnota
    • Cee
    • Corcubión
    • Dumbría
    • Fisterra
    • Muxía
    • Ponteceso
    • Vimianzo
Home Los blogs de ENFOQUES Va de barcos

A caza do submarino nazi U-966 en Estaca de Bares

Autor Juan A. Oliveira
21 junio, 2022
O U-966 durante o ataque aéreo en Estaca de Bares (USAF/Wikimedia Commons)

O U-966 durante o ataque aéreo en Estaca de Bares (USAF/Wikimedia Commons)

Compartir en FacebookCompartir en Twitter

O 10 de novembro de 1943 Estaca de Bares foi testemuña da cruenta batalla entre o submarino nazi U-966 e diversos bombardeiros aliados. Esta é a historia do destino do submarino e do seu capitán, Eckehard Wolf, e de como este acabou ligando a súa vida e máis tarde a súa morte a este recuncho do norte de Galicia.

Publicidad
Rebajas Verano Odeon

O U-966 era un submarino U-Boot do Tipo VIIC, o máis utilizado pola Alemaña Nazi na batalla do Atántico contra os convois aliados, con 593 unidades botadas en total. Construído no estaleiro Blohm & Voss de Hamburgo entre xuño de 1941 e xaneiro de 1943, o U-966 foi posto en servizo o 4 de marzo de 1943, nun momento no que os aliados contaban xa con buques de escolta equipados con mellores equipos de sónar, avións de patrulla de longo alcance con radares de procura en superficie e descifraran os códigos da máquina Enigma, o que lles permitía coñecer os movementos das forzas nazis. Todo isto aliviaba as grandes perdas que os submarinos alemáns causaran no Atlántico durante os primeiros anos da guerra.

Ó mando do U-966 atopábase o alférez de navío Eckehard Wolf. Wolf (11 de marzo de 1918 – 26 de marzo de 1978) graduárase na promoción 1937b da Kriegsmarine. Entre marzo e outubro de 1941 servira como terceiro oficial a bordo do U-560, para ser posteriormente ascendido a segundo oficial, rol que desempeñou ata xullo de 1942, cando tras algúns cursos na 8. K.L.A pasou a servir no U-459, antes de facerse cargo do seu propio submarino, o U-966.

Noticiasrelacionadas

Cando un obelisco exipcio acabou por accidente en Ferrol

O U-570, practicamente idéntico ó U-966 (UK Government/Wikimedia Commons)

Alcumado “o vello” pola súa tripulación a pesar de contar tan só con 25 anos (a tripulación do submarino estaba formada case toda por novatos de entre 19 e 21 anos), os seus subordinados definíano como un comandante paternal pero duro e esixente. “Así nunca chegarán a ser os mariñeiros que poderían ser, quizá boa madeira para birlos, pero nunca bos mariñeiros!”. Estas palabras de Wolf á súa tripulación durante os meses de formación foroni a orixe do alcume do submarino: Gut Holz, boa madeira, e por iso é polo que o emblema do submarino foi unha bóla derrubando un birlo.

Publicidad

Ó acabar o seis meses de formación no mar Báltico, o U-966 foi destinado á novena flotilla de submarinos alemá con base en Brest (Francia), pero no canto de dirixirse alí para a súa primeira patrulla partiu o 5 de outubro directamente desde Trondheim cara á costa este dos EE.UU. Baixo unha terrible tormenta o submarino foi avistado por dous destrutores británicos mentres navegaba ao sur de Islandia e as illas Feroe, unha zona patrullada férreamente polos aliados.

Mentres Wolf realizaba unha inmersión de emerxencia os destrutores lanzaron 87 cargas de profundidade, que aínda que non causaron importantes danos ao submarino nin á súa tripulación, si deixaron o radio transmisor fóra de servizo. Tras tres días sen contacto por radio, os alemáns deron ao U-966 por perdido. Mentres, Wolf e os seus homes, sen obxectivos que atacar e sen posibilidade de poñerse en contacto con algún submarino de reabastecemiento, decidiron que o mellor era volver á base de Brest antes de esgotar as 8.500 millas náuticas de autonomía do sumerxible.

A ruta elixida para iso foi a través do golfo de Biscaia, unha zona controlada fortemente polas patrullas de bombardeiros aliados. Obrigados a saír á superficie para recargar as baterías que alimentaban os motores eléctricos que lles permitían navegar mergullados, os alemáns atopábanse a noite do 10 de outubro de 1943 ó norte da costa de Galicia realizando esta tarefa cando recibiron o primeiro ataque. Un bombardeiro Wellington GR Mark XI da RAF aproveitando a escuridade e o ruído dos motores diésel do submarino colleu por sorpresa á tripulación do U-966 e lanzou desde uns 100 pés de altura seis cargas de profundidade, que aínda que non alcanzaron directamente ao submarino, si danaron seriamente o seu casco e deixaron fóra de servizo o motor de estribor pola onda expansiva que xeraron.

Outra inmersión de emerxencia puxo momentaneamente a salvo ao sumerxible, pero os seus danos eran tan importantes que no canto de deixar de mergullarse a 150 metros continuou descendendo máis aló dos 230 metros de profundidade que estaba preparado para soportar, estabilizándose a uns 240 metros baixo a superficie.

Un Wellington GR Mk XIII equipado con rádar anti submarinos

Sobre a auga, o Wellington patrullou a zona durante un par de horas, pero non volveu ver ao U-966. Este mantívose mergullado ata as 8:30 da mañá, cando tivo que emerxer para recargar novamente as baterías e os depósitos de aire comprimido. Á vez Wolf ordenaba á súa tripulación que puxesen os chalecos salvavidas. Tan só media hora despois un bombardeiro Liberator da US Navy avisado polo Wellington atopouse co submarino a 85 millas da costa. Esta vez as metralladoras do submarino atacaron primeiro e danaron de tal maneira ao aeroplano que foi incapaz de soltar as súas cargas. Tras lanzar un refacho de proxectís ao U-966, o Liberator puxo rumbo á súa base deixando tras de si unha longa cola de fume. Wolf puxo rumbo a Ferrol co obxectivo de chegar a un porto seguro na “neutral” España antes de que o submarino fose afundido.

Ás 11:40 xa se atopaban a 18 millas da costa, cando foron interceptados por un novo Liberator. Este lanzou cinco cargas de profundidade que feriron a tres soldados alemáns. O comandante do submarino manobraba a súa nave enerxicamente para evitar ser alcanzados de novo, pero sobre as 13:05 uniuse outro Liberator á caza, que case conseguiu escorar completamente o U-966 mediante as súas cargas de profundidade. O Gut Holz atopábase tan só a 12 millas da costa, pero navegaba xa afundido por popa e ía deixando tras de si un rastro de aceite.

Un PB4E-1 Liberator da US Navy

Nestas condicións era imposible chegar a Ferrol. A tripulación puxo os seus ollos no cercano porto de Cariño, do que xa podían ver as súas casas e a torre da igrexa de San Bartolomeu. Mentres navegaban no interior da ría de Ortigueira, rodeados de pequenos barcos de pesca, apareceu un nuevo Liberator, a única unidade checa na RAF. Evitando utilizar as cargas de profundidade que poderían danar ás embarcacións locais, os checos lanzaron dous ataques con foguetes, catro dos cales alcanzaron ao submarino por debaixo da liña de flotación, abrindo varios buracos no seu casco.

O U-966 navegaba a duras penas a dous nós de velocidade, cando avistaron o que parecía unha corveta británica na distancia. A suposta corveta británica era en realidade o veterano gardacostas español Arcila, que partira de Santander o 9 de novembro para transportar a Ferrol un torpedo alemán atopado na costa de Santander, pero iso Wolf non o sabía. Eran xa o tres da tarde, e tras seis horas de batalla, o capitán do submarino xa tiña suficiente. Ordenou queimar os documentos secretos, activar unha carga de afundimento cun temporizador de cinco minutos e abandonar a embarcación.

O gardacostas Arcila

A tripulación abandonou o submarino a bordo das lanchas salvavidas, aínda que algúns caeron á auga e tiveron que nadar cara á costa, mentres o submarino estoupaba e afundíase tras eles. O último avión aliado que apareceu na zona foi un Short Sunderland III da RAF, que ao ver a parte da tripulación do submarino na auga decidiu lanzarlles unha balsa salvavidas. Pero nese momento apareceron tres Ju-88R-2s alemáns que atacaron ao Sunderland, abaténdoo e facendo que se estrelase no mar.

Mentres tanto, en terra estaban a organizarse os equipos de rescate. Garda Civil, militares e pescadores dos portos de Bares e O Barqueiro a bordo dos seus pesqueiros saíron en axuda dos sobreviventes. Dos 50 tripulantes do submarino, tres morreron durante os diferentes ataques dos avións aliados e outros cinco pereceron afogados. Os doce tripulantes do Sunderland faleceron. Os corpos de todos eles foron enterrados inicialmente no cemiterio do Barqueiro con honras militares, aínda que posteriormente foron trasladados ao Deutscher Soldaten Friedhof en Cuacos de Yuste (Cáceres) os alemáns e ao British Cemetery de Bilbao os británicos.

Un Short Sunderland Mk V (Wikimedia Commons)

Os sobreviventes do submarino foron trasladados a Viveiro, onde foron aloxados no Hotel Venecia, salvo tres feridos que permaneceron no Barqueiro. Entre seis e dez dos sobreviventes foron enviados clandestinamente a Alemaña, algúns vía Vigo e outros vía Madrid. O resto foi levado días despois a Ferrol para o seu internamento na base naval da Graña. Na cidade departamental atopáronse cos tripulantes do submarino U-760, internados alí desde setembro e cos dos petroleiros Nord Atlantic e Max Albrecht. Os alemáns mataban o tempo xogando ao fútbol ou paseando polas rúas de Ferrol, ante a desesperación da Kriegsmarine, necesitada de persoal para os seus submarinos.

No verán de 1944 a mariña alemá decidiu que polo menos un dos seus comandantes debía volver á fronte. O elixido foi Wolf ao ser o máis novo. Para sacalo do país sen que a intelixencia aliada se decatase, Wolf foi trasladado en novembro de 1944 a un hospital en Madrid cunha oportuna doenza pulmonar, onde “faleceu” días despois. Ao mesmo tempo, baixo a falsa identidade de Erich Wever, o capitán do U-966 viaxaba nun voo comercial de Lufthansa destino Alemaña.

Estación Naval da Graña (Ferrol)

Ascendido a Kapitänleutnant o 1 de xaneiro de 1945, Wolf nunca capitaneou un novo sumerxible, senón que tomou o mando dunha compañía de infantería de mariña na defensa de Hamburgo ata a caída da cidade ante as tropas británicas en maio. Tras a guerra, Wolf casou e tivo dous fillos. Acompañado da súa familia fixo da visita vacacional ao Barqueiro unha tradición, tanto que un dos seus fillos acabou casándose cunha moza local. Os restos do submarino aínda eran visibles en marea baixa, ata que nos anos sesenta decidiuse despezalo case completamente.

A última vontade de Wolf tras falecer en marzo de 1978 foi que as súas cinzas fosen esparexidas na costa de Estaca de Bares, preto do destino final do U-966. A localización exacta do pecio do submarino permaneceu oculta durante máis de 50 anos, ata que en xuño de 2018 dous mergulladores afeccionados de Viveiro e un arqueólogo e investigador de Pontevedra, tras oito anos tratando de localizar o pecio, achárono a uns 25 metros de profundidade preto de Punta Maeda. Tras dar parte ás autoridades decidiron manter oculta a localización exacta dos restos do U-966.

 

También te interesa

Travesía do "Cleopatra" dende Alexandría ata Ferrol

Cando un obelisco exipcio acabou por accidente en Ferrol

7 septiembre, 2021

Discussion about this post

Noticias del momento

Archivo - Cupones de la ONCE

La ONCE deja en Narón un ‘Sueldazo’ de 2.000 euros al mes durante 10 años

27 junio, 2022
Polígono de Penapurreira, en As Pontes | SEARA

Ence planea invertir 300 millones para abrir una fábrica en As Pontes

27 junio, 2022
Archivo - Celebración de San Juan en A Coruña

Detenido un hombre por la presunta violación de un compañero de piso en San Juan en A Coruña

27 junio, 2022
José Antonio Vázquez Campos, desaparecido desde el pasado 17 de junio | CEDIDA

Buscan a un hombre de 34 años desaparecido desde el 17 de junio en A Coruña

27 junio, 2022
Reunión del delegado del Gobierno con los directores entrante y saliente del Aeropuerto de Santiago-Rosalía de Castro | DELEGACIÓN DEL GOBIERNO

El Aeropuerto de Santiago tendrá nuevo director a partir del 1 de julio

27 junio, 2022

Únete a nuestra newsletter

Si te suscribes a ENFOQUES.GAL recibirás las noticias más destacadas en tu correo electrónico

¡QUIERO SUSCRIBIRME!

Secciones

  • POLÍTICA
  • SOCIEDAD
  • ECONOMÍA
  • CULTURA
  • OPINIÓN
  • EN FOCO

Sobre nosotros

ENFOQUES.GAL es un proyecto informativo gallego que pone en valor la política, la cultura y la economía local.

  • Política de cookies
  • Política de Privacidad
  • Contacta

© 2021 Enfoques.gal - Enfócate en lo local

No Result
View All Result
  • FERROL
    • Ares
    • As Somozas
    • Cedeira
    • Ferrol
    • Fene
    • Moeche
    • Mugardos
    • Narón
    • Neda
    • San Sadurniño
    • Valdoviño
  • EUME
    • A Capela
    • As Pontes
    • Cabanas
    • Monfero
    • Pontedeume
  • ORTEGAL
    • Cariño
    • Cerdido
    • Mañón
    • Ortigueira
  • COMPOSTELA
    • A Baña
    • Ames
    • Brión
    • Dodro
    • Negreira
    • O Pino
    • Oroso
    • Santiago
  • A CORUÑA
    • A Coruña
  • LUGO
    • Lugo
    • Vilalba
    • Viveiro
  • COSTA DA MORTE
    • Camariñas
    • Carnota
    • Cee
    • Corcubión
    • Dumbría
    • Fisterra
    • Muxía
    • Ponteceso
    • Vimianzo

© 2021 Enfoques.gal - Enfócate en lo local

¡Bienvenido de nuevo!

INICIAR SESIÓN CON FACEBOOK
INICIAR SESIÓN CON GOOGLE
O

Inicie sesión en su cuenta

¿Contraseña olvidada? Inscribirse

Crear una nueva cuenta!

INICIAR SESIÓN CON FACEBOOK
INICIAR SESIÓN CON GOOGLE
OR

Complete lo formulario para registrarse

Le informamos que los datos personales que nos facilite voluntariamente, a través de los distintos formularios del sitio web, serán tratados por ENFOQUES INFORMATIVOS EDITORIAL SL con domicilio en AVDA FINISTERRE 3 3DCHA, 15004 – A CORUÑA, que cumple con las medidas de seguridad exigidas por la legislación vigente de Protección de Datos Personales. La finalidad de este tratamiento es la descrita en cada uno de los formularios establecidos en el sitio web en el que nos ha facilitado sus datos.

Publicidad
Rebajas Verano Odeon

Los datos facilitados no serán cedidos a terceros salvo en los casos en que exista una obligación legal, y se conservarán durante el tiempo necesario para atender su solicitud siempre que no indique lo contrario ejerciendo su derecho de cancelación, o durante el tiempo necesario para cumplir con las obligaciones legales.

ENFOQUES INFORMATIVOS EDITORIAL SL no elaborará ningún tipo de “perfil”, en base a la información facilitada. No se tomarán decisiones automatizadas basadas en perfiles.

Noticiasrelacionadas

Cando un obelisco exipcio acabou por accidente en Ferrol

Asimismo, ENFOQUES INFORMATIVOS EDITORIAL SL cancelará o rectificará los datos cuando resulten inexactos, incompletos o ya no sean necesarios para su finalidad, de acuerdo con lo previsto en la legislación vigente en Protección de Datos de Carácter Personal.

Publicidad

A menos que nos notifique lo contrario, entendemos que sus datos no han sido modificados, que acepta notificarnos de cualquier cambio y que damos su consentimiento para su uso para mantener la relación entre las partes.

El usuario podrá ejercitar los derechos de acceso, rectificación, supresión, oposición, limitación del tratamiento, portabilidad de los datos y no estar sujeto a decisiones individualizadas, automatizadas, en relación con el objeto de tratamiento, ante el responsable del tratamiento en la dirección antes mencionada o por correo electrónico a [email protected] En el caso de que no haya obtenido satisfacción en el ejercicio de sus derechos, puede presentar una reclamación ante la Autoridad Supervisora ​​de Protección de Datos competente y cuyos datos de contacto se encuentran accesibles en https://sedeagpd.gob.es/sede-electronica-web/vistas/formNuevaReclamacion/reclamacion.jsfa.

ENFOQUES INFORMATIVOS EDITORIAL SL adopta las medidas técnicas, organizativas y de seguridad correspondientes de acuerdo con la normativa vigente en Protección de Datos de Carácter Personal. Sin embargo, no asume ninguna responsabilidad por los daños y perjuicios que se deriven de las alteraciones que terceros puedan ocasionar en los sistemas informáticos, documentos electrónicos o ficheros del usuario.

De conformidad con lo dispuesto en la Ley 34/2002, de Servicios de la Sociedad de la Información y de Comercio Electrónico en su artículo 21, le solicitamos su consentimiento para poder realizar comunicaciones publicitarias que consideremos que pueden ser de su interés, por correo electrónico o por cualquier otro significa comunicación electrónica equivalente.

Si autoriza el envío de información/publicidad y no desea seguir recibiendo más información al respecto, tiene derecho a oponerse y/o retirar dicho consentimiento, en cualquier momento, mediante notificación por escrito o por correo electrónico a la dirección/es previamente indicada/s.

Mostrar la política de privacidad

Iniciar sesión

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión