A Ponte Maceira es declarada bien de interés cultural

El puente, situado entre Ames y Negreira, vertebró la actividad comercial de este entorno desde la Edad Media y en la actualidad forma parte del Camino

El Consello de la Xunta de Galicia acaba de aprobar el decreto por lo que se declara bien de interés cultural -BIC- en la categoría de monumento A Ponte Maceira, sobre el río Tambre, situada entre los términos municipales de Ames y Negreira. Se trata de una infraestructura que vertebró la actividad comercial de este entorno de la Galicia interior desde la Edad Media y que hoy en día forma parte del Camino de Fisterra y Muxía. Se formaliza así la salvaguarda de esta infraestructura histórica de ingeniería. Con este BIC son ya 776 los existentes en Galicia, 103 de ellos declarados desde la entrada en vigor de la Ley del patrimonio cultural de 2016.

Con la aprobación del decreto de declaración BIC, la Xunta de Galicia completa el procedimiento iniciado en noviembre de 2017 tras la solicitud de los ayuntamientos de Ames y Negreira. Se valora, especialmente, su antigüedad, su influencia en la configuración del territorio y su calidad constructiva y estado de conservación, además de la documentación que demuestra su autenticidad.

El concelleiro de Patrimonio Histórico, David Santomil, destaca que “a ponte da Ponte Maceira é un fito singular da paisaxe, que centraliza todo un conxunto de valor cultural e que é o paso dunha vía histórica e do propio territorio do Camiño de Santiago, que posúe en amplo recoñecemento social polos seus valores culturais. Tendo en conta a singularidade deste espazo decidiuse declarar ben de interese cultural a ponte e mailos bens do patrimonio etnolóxico, como hórreos, cruceiros ou muíños. A declaración da Ponte Maceira como BIC permitiranos optar a distintas axudas e ter a súa contorna coidada tal e como se merece este lugar”.

El alcalde de Ames, Blas García, se mostró satisfecho por la declaración de bien de interese cultural de a Ponte Maceira y dijo “trátase dunha moi boa nova para os concellos de Ames e Negreira. Esta declaración chega algo tarde xa que comezamos coa tramitación en 2017, pero por fin se produciu. Non hai dúbida que é un importante fito que vai a poñer en valor aínda máis e potenciar a Ponte Maceira e todo o seu entorno”.

Salir de la versión móvil