Aprobado o proxecto que reordenará e urbanizará o aparcamento en Esteiro

Reordenaranse as zonas de aparcamento, urbanizarase a zona peonil e reurbanizarase a zona de parada de autobuses, entre Travesía Moreno e Adán y Eva

Imaxe de arquivo de Ángel Mato, durante a presentación do novo aparcamento de Esteiro

A Xunta de Goberno Local de hoxe aprobou o proxecto básico e de execución para a humanización e renovación do pavimento das rúas Taxonera e Mac-Mahón, entre as rúas Espóz e Mina e Colón, no barrio de Esteiro, cun orzamento total de 436.486,59 euros -IVE engadido- e un prazo de execución de 16 semanas. Tal e como explicou o voceiro do goberno local, Julián Reina, o obxectivo do goberno local é “mellorar as condicións do viario entre a Avenida de Esteiro e a rúa Colón”, cunha lonxitude de preto de 600 metros, que na actualidade “presenta deficiencias tanto para o tránsito rodado como para o peonil”.

En canto á zona de tránsito de vehículos e estacionamento, estenderase un novo pavimento de aglomerado na totalidade do tramo e darase continuidade entre ambos espazos, eliminando desniveis e mellorando a accesibilidade ás prazas reservadas para mobilidade reducida. Doutra banda ordenaranse as zonas de aparcamento e procederase á reordenación das mesmas de maneira oblicua a 30º co fin de reducir o espazo de manobra. O proxecto tamén inclúe a urbanización da zona peonil co fin de dar continuidade ao paseo existente entre a Avenida Esteiro e a rúa Espóz e Mina a través de solucións que “se integren no ámbito patrimonial no que se atopa a actuación, mantendo a arborado e empregando materiais e deseños que minimicen o impacto visual”.

Na actualidade o peón non ten practicamente presencia xa que se destina a maior parte da superficie ao estacionamento de vehículos. Coa intervención proposta “conseguirase xerar non só zonas de paso de peóns senón tamén de estar con asentos corridos a base de formigón armado e novos bancos”. Doutra banda, xéranse zonas verdes dos dous primeiros quinteiros, ente as rúas Espóz e Mina e Travesía Adán e Eva, que permitan romper o impacto visual da zona de tránsito de vehículos na zona peonil e de estar, xerando zonas de maior calidade”. Pola súa banda, no segundo tramo da intervención, a partir de Españoleto, instalaranse bancos.

Camiños peonís

Dentro das zonas de circulación de peóns, distinguiranse unha serie de camiños peonís, de carácter sinuoso, que permiten romper a rixidez e dar máis movemento á zona de intervención. Estarán diferenciados polo uso de diferente pavimentación, empregándose nos mesmos lastras de granito gris mentres que na zona de beirarrúa propiamente dita, empregarase un pavimento continuo de formigón lavado. Nestes carreiros xéranse unhas zonas de estar mediante a creación de bancos corridos de formigón armado realizados in situ que manteñen a forma sinuosa dos mesmos.

Doutra banda, e co fin de empregar solucións que se integren no ámbito patrimonial no que se atopa a actuación, mantense o arborado existente para o que se xerarán zonas verdes que permitan non só situar de maneira ordenada devandito arborado senón tamén unha franxa natural de separación entre o tránsito peonil e o tránsito rodado. Na devandita zona verde exponse unha serie de elevacións do terreo que permiten minimizar o impacto do tránsito dos vehículos nas zonas de estar. 

O voceiro sinalou que ao atoparse a intervención nun tramo do Camiño Inglés a Santiago de Compostela, empregaranse materiais acordes coa contorna e que xeren o menor impacto visual, así como a instalación de sinalización no pavimento mediante a cuncha de vise en bronce, símbolo universal do Camiño de Santiago.

Melloraranse tamén as condicións de iluminación ao instalarse na zona de reurbanización novas luminarias LED que permitan non só maior iluminación senón tamén xerar “espazos máis cálidos”. Ao mesmo tempo, acondicionarase unha zona de estacionamento de bicicletas no quinteiro entre Españoleto e a travesía Saúde. O proxecto tamén inclúe a reurbanización da zona de parada de autobuses, entre Travesía Moreno e Adán y Eva, actualmente sen diferenciación con respecto á zona de aparcamento. Doutra banda, a marquesiña existente, de reducidas dimensións, atópase en moi malas condicións polo que se procederá non só á reorganización do espazo coa creación dunha plataforma e beirarrúa accesible, senón tamén á instalación dunha nova marquesiña. Tamén se ampliarán as beirarrúas nalgúns tramos.

Sentido único na rúa Navegantes

Reina anunciou que a Xunta de Goberno Local tamén aprobou o proxecto de reparación das beirarrúas da rúa Poeta Pérez Parallé e rúa Navegantes, en Canido, cun orzamento total de 239.693,29 euros e un prazo de execución de tres meses. No primeiro caso a intervención afecta ao tramo entre a rúa Insúa e a conexión de Poeta Pérez Parallé coa rúa Muíño do Vento e no segundo desde o cruce con Celso Emilio Ferreiro ata a rúa Coruña. A actuación afecta a unha superficie de 885,50 metros cadrados da rúa Navegantes e de 857,674 metros cadrados da rúa Poeta Pérez Parallé.

Na actualidade presentan un evidente estado de deterioro, indicou, con zonas de fochancas e unha evidente descontinuidade da pavimentación. Deste modo, “damos resposta a unha demanda dos residentes e usuarios destas zonas, con alcorques pequenos que delimitan as árbores implantadas nas mesmas, polo que a súa ampliación obriga a reconsiderar os tamaños das beirarrúas, ampliando as mesmas cara as zonas de aparcamento”.

No caso da rúa Navegantes, a actuación fundaméntase no establecemento dunha zona de rodadura de dirección única de 4 metros de ancho, permitindo deste modo ampliar a beirarrúa a 4,60 metros de ancho, na zona próxima ao I.E.S., e a 9,15 metros na zona próxima á igrexa, mantendo 14 prazas de aparcamento en bateria. Tamén se retirarán os dez árbores situados próximos á fachada da igrexa e reposición dos mesmos por nove unidades de Carpe blanco, implantados mais afastados das fachadas e en alcorques de maiores dimensións. Ademais, ampliaranse os alcorques dos Plátanos, situados no tramo de beirarrúa próximo a I.E.S.

Do mesmo xeito establecerase novo pavimento de adoquín na zona de beirarrúa que servirá de acceso ao I.E.S. e procederase ao repintado da sinalización horizontal de xeito análogo ao existente no trazado actual da rúa e a colocación da sinalización vertical e do mobiliario retirado.  Pola súa banda, na rúa Poeta Pérez Parallé, a intervención fundaméntase no establecemento dunha zona de rodadura de dobre dirección de 6 metros de ancho, permitindo deste modo ampliar a beirarrúa a entre 4,00 e 5,00 metros de ancho, mantendo a distribución das prazas de aparcamento na zona. Inclúe a ampliación dos alcorques do arborado existente, cun ancho mínimo de 1,50 metros, e repintarase a sinalización horizontal de xeito análogo ao existente no trazado actual da rúa e a colocación da sinalización vertical e do mobiliario retirado.

 

Salir de la versión móvil