El pleno del Concello de Ferrol ha aprobado la subida del Impuesto de Bienes Inmuebles (IBI) para el año 2025, una medida que ha generado fuertes críticas por parte de la oposición. Los grupos municipales del PSOE, BNG y Ferrol en Común votaron en contra de esta modificación, acusando al gobierno local de someter a los ciudadanos a una “presión fiscal desmedida mentras se benefician a determinadas institucións en detrimento das familias”.
La concelleira de Facenda, Susana Sanjurjo, ha defendido la medida asegurando que “antes de presentar os orzamentos do 2025, o primeiro que hai que facer é actualizar as ordenanzas fiscais para equilibrar os ingresos e gastos para poder pagar os gastos correntes, que se dispararon nos últimos oito anos”, ha afirmado aludiendo al incremento del gasto corriente en los últimos años.
Sanjurjo ha destacado que la congelación de impuestos y tasas es una de las principales decisiones del gobierno local. “Conxelamos os impostos e conxelamos as taxas, todas as taxas e non poremos novas taxas como fan outros concellos”, ha destacado. Entre estas medidas aprobadas se incluye la “actualización do IBI urbano, que subirá do 0,63% al 0,69%, o que implicará un aumento de 24 euros anuais no recibo medio dos cidadáns”. También subirá el IBI de características especiales, que afecta a grandes propietarios y entidades como la autopista, con un incremento del 0,8% al 1,3%.
“Afogan económicamente aos cidadáns”
Por su parte, el Grupo Municipal Socialista ha denunciado lo que califica como una política fiscal injusta y desproporcionada, acusando al alcalde José Manuel Rey Varela de subir los impuestos y las tasas sin ningún criterio de progresividad. “Afogan económicamente aos cidadáns, mentres o alcalde prioriza encher as arcas municipais e exime a institucións como o Sergas de cumprir coas súas obrigas”, a afrimado el PSOE en un comunicado.
El partido socialista también ha mencionado otras subidas aprobadas por el gobierno local, como el incremento del 40% en el recibo del agua, el canon de SOGAMA y el coste de los comedores escolares, medidas que calificaron como una “auténtica multa” para los ciudadanos. Además, señalaron que el alcalde ha inflado su equipo con la contratación de 11 asesores sin justificación clara. “Mentres os veciños pagan máis, o Sr. Rey Varela incha o seu equipo”, denuncian.
Desde el BNG, Iván Rivas ha criticado al alcalde Rey Varela y a su equipo de gobierno, señalando que actúan “para beneficiar aos que máis teñen” y que están “favorecendo ás concesionarias de servizos privados na cidade, co obxectivo de manter os seus privilexios”. Además, ha asegurado que “se para iso teñen que mentir e facelo a costa dos veciños, non teñen ningún reparo en tomar as decisións necesarias”.
Por su parte, Jorge Suárez, portavoz de Ferrol en Común, ha subrayado que en este mandato “constatouse a subida do prezo dos comedores escolares, da taxa da auga e da recollida de lixo”. A esto, añade que “agora vén a sumarse o incremento do IBI”.