Medos Romero (As Pontes, 1959), galardonada con el XIX Premio de Poesía Afundación, ha recibido su reconocimiento en un acto que tuvo lugar ayer por la tarde en la Sede Afundación de Ferrol. En la entrega la acompañaron el primer teniente alcalde y concelleiro de Cultura del Concello de Ferrol, Antonio Golpe, quien abrió el acto y expresó su”ledicia por poder felicitar dobremente á gañadora, como concelleiro e como compañeiro sanitario. Medos conseguiu un merecido recoñecemento con este premio e un lugar entre as figuras máis destacadas da literatura galega”.
El premio, convocado por Afundación, la Obra Social de ABANCA, con el patrocinio de la Xunta de Galicia y la colaboración del Centro PEN de Galicia, le ha sido otorgado a la escritora pontesa por su poemario E o sol era Ela. El galardón que implica la publicación del libro en la colección “Arte de trobar” y una dotación económica de 6000 euros.
Medos Romero recogió su premio y expresó su agradecimiento a las tres instituciones convocantes; “recibo o premio con moita ilusión, con moita satisfacción, mais con moita humildade, pois sei que a miña voz é unha das tantas do noso país”.
Sobre la obra premiada, Medos explicó que “é un libro que fala dunha infancia rota, dun desgarro brutal expresado a través dunha voz feminina. É un libro no que se aborda esa carencia que te leva ao sufrimento, ao desprezo, a ter que tentar unha reconstrución persoal para poder vivir dignamente. É, en definitiva, unha profunda escavación cara dentro. Está moi presente a atracción que eu sempre sentín polo máxico: soñar, intuír, presaxiar, desafiar… todo aquilo que eu vivín nese xeito de vida que algúns chaman Galicia profunda, que en realidade é sabedoría ancestral”.
Después de la entrega, recitó una selección de poemas de la obra ganadora precedido por la proyección de un audiovisual inspirada en A espera, de Argüelles, una pieza de la Colección de Arte de Afundación que ilustra el libro premiado.
Medos Romero, que reside en Valdoviño es diplomada en Enfermería por la Universidad de Santiago de Compostela y trabaja como enfermera en el centro de Salud de As Pontes. Poeta y narradora, Premio de Poesía Miguel González Garcés en 2006 y Premio de Poesía erótica Islas Sisargas en 2019. En poesía publica las obras Rendéome no tempo (1998), Ámome en por min (1999), O peso da derrota (2000), Lenzo das madrugadas (2003), A seitura dos tristes (2006), O pozo da ferida (2006), Do corpo e a súa ausencia (2010), A ansia do lóstrego (2012), A náusea como un puñal (2019), Peixes que esvaraban ao unísono (2020) y Hortensia (2020). En narrativa publica Dubido se matei a Lena (2000) y O Trevo da sorte, además de participar en diversas obras colectivas.
Discussion about this post