El Sindicato Nacional de Comisiones Obreras de Galicia «lamenta profundamente que o veto do grupo parlamentario do BNG lle impida á Cámara autonómica aprobar unha declaración institucional proposta por CCOO para lembrar o 50º aniversario as loitas obreiras de 1972 —o 10 de marzo en Ferrol, en setembro en Vigo—». Este año se cumplen 25 años de la declaración institucional unánime por la que el parlamento de Galicia declaró el 10 de marzo como ‘Día da Clase Obreira Galega‘.
Esta declaración fue promovida en su momento, igual que ahora, por el Sindicato Nacional de CCOO de Galicia, que logró el apoyo unánime de todos los grupos parlamentarios, también del BNG, liderado en aquel año por Xosé Manuel Beiras. Con el apoyo de esa declaración, la efeméride del 10 de marzo lograría rango oficial en el año 2006.
Desde CCOO declaran que «o BNG non pode exercer o dereito a veto contra o recoñecemento de Amador e Daniel, as dúas persoas asasinadas o 10 de marzo de 1972 en Ferrol, militantes comunistas e membros do comité de empresa de Bazán por este sindicato.» La asociación denuncia que este veto supone «negar el recuerdo de cientos de hombres y mujeres represaliadas» durante ese año en Ferrol y Vigo, que formaban parte mayoritariamente de la clase obrera gallega e impedir que sean homenajeados por la institución de representación del pueblo gallego.
La organización destaca la importancia de los acontecimientos del 1972 en Galicia, y el consenso unánime anterior respecto a estos. Pese a ello, lamentan que el partido político del BNG rechace esta iniciativa y la memoria histórica gallega «que tivo o seu punto de maior intensidade en Ferrol e Vigo ao redor das Comisións Obreiras que se viñan organizando nas importantes fábricas instaladas nestas dúas cidades.»